Norstat er en av Europas ledende innsamlere av data. Som en viktig del av sin portefølje driver de Norstatpanel - en digital plattform der forbrukere svarer på undersøkelser.
Norstat ønsket mer respons og engasjement fra sine brukere. Vår løsning ble å skape en helt ny opplevelse, som inkluderte blant annet en personlig avatar, poengsystem og belønninger.
Gjennom tjenestedesign og innsikt om brukernes behov, jobbet vi frem ideer til ønsket brukeropplevelse, innhold og funksjonalitet. Resultatet var et re-design som, ifølge Norstat, er et lysår foran det gamle.
Målinger konkluderer også med at løsningen har gitt en klar positive effekt, der engasjementet blant brukerne er økt betraktelig.
Det spesielle med Norstat-prosjektet var at vi tok i bruk en relativt nytt verktøy - en såkalt sprint-metodikk for innovasjon. Dette innebar at vi utviklet, konkretiserte og evaluerte ideer svært raskt.
I tett samarbeid med Norstats prosjektgruppe gjorde vi prioriteringer og tok avgjørelser fortløpende. Dermed fikk vi utviklet og justert konseptene i rekordfart.